Isnin, 3 Disember 2012

Disember 2012 & 2013.. Oh Si Naga merah.

salam..

hujung minggu lps... aku terbaca info pasal si dorab mistri... si tukang kecoh kat konferen bali... buat cerita pasal pergerakan harga fcpo berdasarkan fundamental.. jangkaan stok.. jangkaan ekspot..sistem cukai... dan byk lagi spekulasi yang suka suka dia je..
aku pon tak paham satu.. apsal la.. si mamat ni jadi power sgt.. kenapa la market nak dengar sgt air liur basi dia ni....

apa yang aku tangkap cite dia ialah.. harga fcpo akan bergerak ke bawah 2200  dlm bulan ogos 2013 atau lebih awal.. selepas bermain dr 2300-2600 dari sekarang hingga februari 2013


kalau aku rujuk kepada carta daily lima tahun aku..
aku tengok .. memangla fcpo ni dlm mode bearish giler... kira tahun ini dan tahun depan mungkin akan berterusan berish..


tgk carta .. fibo FR75% adalah harga di 2000...sekarang di FR61.8% iaitu 2370.. ada kemungkinan ni utk turun.. 
ema 200 aku.. utk setahun punye cerita... harga memang tunjuk berish lg..


dan kalu aku fokus carta daily utk dlm tahun ini



ema20.. memang bearish.
support seterusnya 2230.. ,, biasanya ada tiga kali percubaan ... kira ini yang ketiga, kalu boleh lepas,. cantekkk.. kalu tak.. melantun balik la,,
candle pulak... jumaat ada buat doji.. jadi nak kena berhati hati la.. kena tgk hari ni.. mana arah tuju dia
kalau boleh lepas high jumaat 2400 dan tutup atas tu.. selasa ada potensi nak masuk buy.
kalau tak lepas dan dpt candle merah.. maknanya sambung turun la... 

utk intraday,, aku skang tak akan bagi tip lagi.. aku nak fokus kat daily chart sahaja.. ukt keje keje overnight,
ini yang aku selesa.. kalau kepala aku asyik ingat kat intraday,.. boleh hilang fokus.. 
susah ati aku kang,..




2 ulasan:

  1. Dorab Mistry ni sedara Yahudi... mesti dia tekan utk dpt harga paling muroh... silap2 dia dah start kumpul stok masa harga muroh...

    BalasPadam
  2. setuju.. semua kaki kelentong.. spekulator..

    BalasPadam