Khamis, 20 Disember 2012

20 Disember 2012.. GAp down lagi

salam..

semalam aku dah tutup posisi sell aku..  tutup kat 2323.. syukurla .. dpt la 25pts... asal ABU... jalan saja
bile market open semalam . aku dah siap siap Q buy kat 2305.. tapi nasib tak menyebelahi,, harga terendah yang dibuat semalam 2313 aje,, tak la jauh sgt,, tapi sebab dia dah taknak pergi lagi. nak buat macamana,,,

kalau ikut hati. memang nak hold lagi.. tetapi sebabkan semalam hari terakhir utk T+3, terpaksa la aku tutup. iya la,, margin aku tak cukup min utk overnight..


ni statement aku
kalau ikut rancangan aku,,, utk bulan ni aku dah capai target.. 83 pts.. okdah ni

sekarang .. margin terkumpul dah lebih margin minimun utk overnight.. lepas ni dah boleh simpan lama sikit..

bila aku tengok balik statement bulanan . dari aku mula  tgh bln okt hingga sekarang.. turun naik la performance aku..mcm bulan okt,, aku jadi excited la pulak, bila capital dah sampai rm7700... akhirnya turun balik ke margin asal,, adoyai.,,,
ni statement bulanan  aku... byk nak kena buat ni,
bila main margin kecik ni,. emosi tak sama bila main margin besar.. nak kena setting balik kepala otak aku ni,,  main margin besar lain sikit mental dia..
margin kecik bawah min overnight margin aku terhad masa,, tak boleh nak santai sgt..
apa apa pon layan sajalah


utk fcpo hari ini..

soya masa BMD tutup up7 tik,. malam tadi tutup dn80 tik,, haiya... gap down lagi pagi ni,,  2300 tak mustahil.... masa utk amik profit yg sebenar,,,, sayang seribu kali sayang...

hari ni eksport data keluar... jangkaan pihak tertentu,, eksport kali ini jatuh 2%,,, jadi kita tunggu keputuisan dr intertek dan SGS utk 1-20hb eksport,,, sabar ya.. kalau negatif,, cantek la,, menurun lagi,,,

carta daily pulak
ema20.. harga bawaj garisan
candle.. tiada reversal pattern... boleh sambung turun selagi bwh harga terendah candle isnin 2333

apa aku nak buat hari ini ya..
rasanya aku tgk dari luar je la.. bersedia utk entry buy pulak,,,

ikut rancangan dulu..
buy 2300, sl 2280, tp 2380
atau,, sell 2280 , sl 2300, tp 2200.
sabar .. sabar .. sabar.....

4 ulasan: