Jumaat, 14 Disember 2012

14 Disember 2012.. Apa apa pon boleh.. layan.. zaazzz

salam jumaat..
ya jumaat datang lagi.. sekejap sahaja dah cukup seminggu,,,
macamna ni.. macam tak cukup masa... semua benda nak dibuat.. ayyooo..
ape la aku ni.. semua dunia la.. dunia .. dunia... ahh lupakan..
syaitan selalu mengajak kita lupa kan akhirat... lalai sungguh aku ni,,

hari ni aku nak mengajak.. sahabat2 semua.. mari kita bersedekah.. lebih lebih lagi..hari ini hari jumaat..

ganjaran nya lebih besar dalam membuat kebaikan,, insyaallah..
aku nak luahkan pikiran.. kekadang terfikir.. bila tgk orang besedekah kat masjid.. slalu nya aku nampak .. sorang2 kasi satu ringgit..  aku rasa macam tak berbaloi dengan sumber pendapatan nya.. jika setiap minggu sedekah dlm satu ringgit.. cukup sebulan.. baru rm4...berapa persen dr pendapatannya diguna utk sedekah.... katalah pendapatan rm1000 sebulan... rm4 bersamaan 0.4% sahaja... masyaallah,, kecik sgt... wang pahala simpanan kita kat akhirat..
sedekah ni mcm simpanan kita kat alam sana la... jgn berfikir sedekah ni.. untuk nampak kat dunia sahaja,,,
bank akhirat kita kalu hampir kosong... apa kita nak guna bila berhadapan dengan Alllah azzawajalla,, nauzubillah himinzalik

ok la ni ayat alquran berkenaan sedekah,,,
harap sama2 dpt pengajaran

“Dan belanjakanlah ( dermakanlah ) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada kamu sebelum sampai ajal maut seseorang dari kamu, ( kalau tidak ) maka ia ( pada saat itu ) akan merayu dengan berkata : Wahai Tuhanku! Alangkah baiknya jika Engkau lambatkan kedatangan ajalku sekejap lagi, supaya aku dapat bersedekah dan dapat pula aku menjadi dari orang yang soleh” ( Al-Munafiquun : 10 )

untuk fcpo pulak..
 semalam.. posisi aku dah tutup.. 
awal pagi aku dah q utk ambil untung kat 2210... tapi harga tak pergi.. lowest pon kat 2217.. sikit lg nak kena aku punye target... last di naik balik .. dan kena aku punye trailing stop kat 2230...
trailing stop ni aku guna utk protect untung aku.. untung sikit takpe janji jgn rugi .. ABU maaa



carta daily...

ema20 ... harga masih bwh garisnya.. masih trend bearish
candle.. ikut tcpro.. si komputer... dah keluar reversal pattern..bintang pagi... kena bersedia
major resistant 2230... harga bwh nya, 
support 2200.. harga belum sentuh

utk overnight..
aku kena stadby..
lepas 2200.. aku nak sell.. 
kalau dlm ranging 2230-2200... dok luar dulu la....
kalau lepas 2230.. potensi cerah untuk buy..

utk intraday.
sendiri bikin la..
aku tak buat dah...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan