Selasa, 11 Disember 2012

11 Disember 2012.... cuti cuti fcpo

salam...
hari ni byk betol cuti jatuh pada hari ini..nak aku senaraikan ke
hari ini adalah hari cuti.... sempena.... cuti sekolah.. cuti hari kelahiran sultan selangor...cuti antar anak ke sekolah.. cuti dari pergi kenduri kahwin.. cuti datang bulan... cuti bersalin..
dan yang terbaek.. cuti dari trade fcpo....huhuhu

dari buat sakit mata tgk cpo yg tak tau arah tu.. apakata.. aku instiharkan hari ini hari cuti umum utk trader.. jadi.. bawakl la keluarga keluar jalan jalan.. makan angin.. makan asap... makan apa 2 yg selera...


utk cpo.. aku takde analisis ari ni.. malas... tiba tiba datang... nak buka chart pon malas.. takde selera...
baik gi minum minum ngn kengkawan lagi bagus ni..... jom minum dulu..

sebelum tutup kedai ari ni.. aku tinggalkan.. satu hadis utuk renungan kita bersama..


Dari Amr bin ‘Auf radhiyallahu’anhu, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda :

“Demi Allah. Bukanlah kemiskinan yang aku khawatirkan menimpa kalian. Akan tetapi aku khawatir ketika dibukakan kepada kalian dunia sebagaimana telah dibukakan bagi orang-orang sebelum kalian. Kemudian kalian pun berlomba-lomba dalam mendapatkannya sebagaimana orang-orang yang terdahulu itu. Sehingga hal itu 
membuat kalian menjadi binasa sebagaimana mereka dibinasakan olehnya” (HR. Bukhari dan Muslim)





Semoga dengan harta yang kita miliki sa'at ini, tidak menjadikan kita lupa akan kewajiban kita terhadap Allah sebagai hambanya,,,





 dipetik dari FB Belajar adab adab sunnah Rasulullah saw...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan