Selasa, 18 Disember 2012

18 disember 2012.. terima kasih Allah..

salam..

hari ini aku nak ucapkan.. terima kasih kat mak dan ayah  aku.. terima kasih banyak banyak,, kerana telah melahirkan aku...
terimakasih kerana telah mendidik aku.. terima kasih kerana telah menyusui aku..terima kasih kerana memberi pendidikan sehingga aku menjadi seperti hari ini,,, dan yang paling utama,  terima kasih allah kerana memberi nikmat islam.. sehingga aku sedar siapa diri aku di sisi mu ya allah..


hari ini aku melangkah ke satu pusingan umur yang baru.. alhamdulillah... tetapi rasanya baki umur makin sedikit ,, .... slalu nya orang kira,, berapa dah umur engkau.. tapi terlupa bertanya.. berapa lagi baki umur kamu.. mungkin baki tak sampai satu saat... satu minit.. satu jam.. sehari..
maasyaallah,.. alpa  sungguh ...ya allah ampunkan aku.. sahabat2 aku.. semoga kami semua diberi hidayah,, amin.

fcpo.....
semalam. di buka tinggi juga,, dan berlaku penurunan seperti yang di jangkakan semalam..
tahniah kepada mereka yang sell di awal pagi...
posisi aku masih kekal short 2348.. march.

kepada mereka yg dah buy.. buka posisi.. rasa nya kena bersabar ye.. hari ni ada lagi sedikit penurunan.. mungkin 2300 tak mustahill siapa tahu...

carta daily..

mari kita tengok apa yang chart bagi tau utk hari ini,...
harga semua berada di atas .. ema20,, fibo FR50,
candle pulak takde apa paterrn.. biasa kalau mcm ini... ia akan meneruskan kenaikan,,
tapi kalu buka gap up la,, kalau buka kat penutup atau bawah penutup semalam.. takde ape ape la. nak turun ada la

sentiment.
soya semasa bmd tutup.. up26tik, tutup pg tadi, dn20,.. mcm dah tak kuat nak naik la,,,
eksport data SGS.. dn3.4%.. teruk jugak,,,
Tax utk cpo telah diumumkam,, zero tax.. wo yoo... ni  mcm kasi free je,, takde hasilla gomen,,,
ini akan mula januari ni,,, haah.. maknanya januari ni la baru ekport meningkat,, dr skang sampai hujung tahun 2012.. maknanhya eksport akan terus menurun,, sebab pembeli akan tunggu harga dgn zero tax.. baru mula beli,, baru cipta permintaan....

apa aku nak buat hari ini,,
posisi sell masih kekal,,, masih fokus utk dptkan profit sekitar 2310-2300....
pastu baru pikir nak buy...
utk bulan ni,, kalau ikut rancangan sejuta.. hanya perlu 80 pts je.. hari tu dah dpt 60 pts.. tinggal 20pts lagi nak cari.. lepas tu boleh tutup kedai utk disember 2012....

okla.. selamat bertrading semua..;hati mau riang ria..




2 ulasan:

  1. salam tuan, boleh ajar sikit macam mana nak tarik fibo tu and kegunaannya?

    macih

    BalasPadam
  2. utk belajar fibo. boleh rujuk web ni
    http://stockcharts.com/school/doku.php?id=chart_school:chart_analysis:fibonacci_retracemen

    BalasPadam