Isnin, 24 Disember 2012

24 Disember 2012 ...cuti lagi daaa

salam.

hari jumaat minggu lepas.. aku terlepas peluang la pulak..
bila market open je masa kul 10.30 aku amik Q kat 2320...  masa tu current price 2328.. haiya lepas aku q.. aku tinggal sekejap.. mak aih.. cepat nye dia naik..
dahla order aku tak kena.. naik memancut la pulak.. nasib badan la..
tak dapat rezeki.. level ni yg aku tunggu nak masuk....sayang seribu kali sayang
apa apa pon sebab kepala dah set nak cuti.. dalam mood cuti.. takpe la..
tak masuk pon tak apa... masih ada rezeki esok hari..
januari ada lagi... sabor aje..


hari ini soya di CBOT .. mula tutup awal isnin , selasa dan rabu buka balik pukul 1130mlm..

jadi harga fcpo kemungkinan hilang arah sebab takde kawan dia..


utk analisis..

ema20.. harga lepas garissan 2339... bull nak mula ni
candle.. dah keluar bull dah..
fibo.. fcpo menghampiri FR50% di 2419,,, next FR61% di 2459...

sentimen.
soya dalam posisi utk menaik....carta dia dah tunjuk dah,,, correction dah abih... kalau ikut teori eliot wave.. EW.. skang nak buat step C....

hari rabu ni keluar ekspor data.. kalu positif... kemungkinan utk meneruskan kenaikan adalah besar..

keadaan sekarang.. boleh dikatakan.. fundemental dan teknikal adalah selari utk meneruskan kenaikan,..

jadi pandai pandai la mengambil tempat yang selamat utk memasuki pasaran.

kalau utk obbernight,, rasanya boleh hold buy...sape yg buy hari jumaat hari tu,., amat bertuah,,,
aku target kalu panjang 2600,, pendek 2500, lg pendek 2460

tetapi kena berhati hati la. ye.. dah dekat hujung tahun 2012 ni,..
hati mau riang ria...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan