Rabu, 19 Disember 2012

19 Disember 2012 Syukur Syukur.. alhamdulillah

Salam,

apa aku kongsi hari ini ya,, baik lah.. aku nak cite pasal rezeki la ya... rezeki pemberian allah ini luas..
rezeki tak semestinya dalam bentuk wang kertas.. selalunya kita tersalah anggap,.,, dan selalu menganggap wang itu rezeki sebenar,, tanpa wang hidup jadi tak keruan,,, aku rasa ini perlu diperbetulkan.. tanggapan kita semua., rezeki ni meliputi,,, sihat.. tak sakit,,, boleh makan.., boleh berjalan.. boleh bekerja.. boleh trading..boleh buat analisis.. tak pening kepala. boleh bernafas,, tiada perang,., tiada di bom,,  ini semua adalah rezeki.. yang penting kita perlu bersyukur...


utk sihat kita perlu usaha,, mcm buat senaman.. minum dan makan makanan yang bersih,,, halal.. bab negara yang aman,, kita perlu pilih pemimpin yg berciri islam.. baru kita selamat.. bebas rasuah,,bebas riba... bebas maksiat .penghayatan agama tinggi.  kerana jika berleluasa ssemua itu, akan menyebabkan rezeki kita di tarik oleh allah,, bala pula yang datang

selepas kite semua berusaha.. kena la kita bertawakkal kepada allah,. Dia yang Maha kuasa.. 

ni aku petik hadis nabi muhammad saw sebagai peringatan

Dari Umar bin Khattab berkata, Rasulullah saw bersabda: “Jika kamu bertawakkal kepada Allah dengan sebenar-benar tawakkal, tentu Dia akan memberikan rezeki kepada kamu seperti burung yang diberi rezeki, pergi dalam keadaan lapar dan pulang dalam keadaan kenyang.”  [HR At-Tirmidzi] 

utk fcpo..

sentimen
soya semasa BMD tutup up1tik,, tutup pg tadi down 61..  ini yang best ni.. ada peluang utk gap down,.
utk eksport.. 20hb ada data keluar,, kite tunggu ,, ye.. tp aku rasa,, mesti data tak bagus nya..

tgk carta daily pulak.

EMA20 kat 2334..harga cpo masih kat atas garisan
fibo FR50 kat 2350... harga cpo dah dibawah.. 
candle.. si tcpro ni ckp continue pattern,, emm boleh jadi jugak... 

apa nak buat hari ni ye
posisi aku sell masih open,, hari ini mungkin akan ditutup dengan untung insya allah,
2300-2310 fokus 
.. 
kalau tgk info sentimen dan carta di atas.. aku punye feel bearish lagi kuat,,.. itu pon sampai akhir bulan ini,, awal bulan january . dah boleh bersedia utk musim buy,,
kita masih ada 2 minggu lagi sebelum penutup tirai..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan