Isnin, 17 Disember 2012

17 Disember 2012..... jom layan

Salam.

tuan tuan puan puan... selamat sejahtera semua.. semoaga mendapat rahmat dan lindungan dr Allah.

kata pembuka cerita aku pagi ni.. aku nak sampaikan pesanan utk diri aku sendiri dan sahabat semua..
ini perkara yang aku dpt dlm kuliah margrib hari sabtu lepas... berkenaan tujuan kita dijadikan.., apa tugas kita.. apa tanggungjawab kita yang sebenar .. kenapa kita dijadikan utk hidup di dunia..
 harap kata kata allah ini kita dpt paham.. sungguh mudah..



Firman Allah :
وَمَا خَلَقۡتُ ٱلۡجِنَّ وَٱلۡإِنسَ إِلَّا لِيَعۡبُدُونِ (٥٦)
Dan tidak Aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadat kepadaKu ( az- Zaariyaat ayat 56 )

sungguh jelas kan.. tujuan kita dicipta.. jadi.. marila kita bersama mencari ilmu.. ilmu sebenar utk memahami alquran .. dengan itu kita akan dapat kefahaman dan jalan yang lurus ,, dalam mencapai objektif yang ditetapkan oleh Allah atas kita,, kita adalah hamba nya.. yg tua.. yang muda.. yang miskin.. yang kaya.. yang sakit.. yang sihat... tak kira macamana keadaan kita.. tugas kita kepada Allah kena dilaksanakan... islam itu mudah dan memudahkan..

utk fcpo .. hari ini.. apa nak di buat ya..

hari jumaat, ,minggu lepas..
fcpo buat kenaikan yang mendadak..
seperti yg aku post dlm entry jumaat. tu.. kalau lepas 2230 .. potensi buy lebih baik.. tahniah sape yg ikut buy,,
aku pulak.. pg jumaat tu,, semangat utk trade takde lagi. jd tengok aje la harga naik,...
 tp lima minit sebelum market tutup.. keluar pulak idea nak sell dan overnight..
gile .. ni position aku.,.harap hari ini ada la rezeki aku..insya allah..

utk analisis pulak

carta daily

penutup bulan march jumaat lepas 2346..
kat carta daily tak ditunjukkan. sebab hari ini adalah hari pertukaran bulan..
nanti karang.. mesti bukak ... dah cecah atas 2300.. jangn terkejut pulak.. kenapa bleh jadi cam gitu...

candle.. jumaat dah konpem .. pattern bintang pagi.. buy pattern... jadi hari ini...rasanya boleh standby kedudukan ygn selamat utk masuk

ema20.. dinamic support kat 2331.. kalu atas ni.. boleh buy tuk short term... long term masih bearish,,

fibo,,, FR50.. harga kat 2350.. kalau naik atas .. boleh buy lagi..short term aja

sentiment,,,
soya penutup utk jumaat .. up 90 tik.. ptg jumaat masa BMD tutup up60tik,,
eksport data Intertek hari sabtu keluar, down 6.8%..
eksport SGS.. pagi ni keluar,

kalau tengok semua tu.. macam bercampur aduk,.. jadi rasanya fcpo akan turun dulu.. sekitar 2300..


apa nak dibuat hari ni,,,

atas 2300 .. boleh buy.. cut loss 2280, target 2400

bwh 2280.. boleh sell...cut loss 2300, target 2220..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan