Khamis, 8 November 2012

Sesi Bertalaqi : Sendiri key in atau telefon fbr

sesi talagi kita petang ni adalah pasal..
nak key in order sendiri atau nak telefon FBR ..

skang kan zaman IT.. internet pon dah laju.. kat tangan pon boleh bukak internet.. bak kato org.. satu klik di hujung jari..
kalau imbas balik zaman 1995.. zaman internet dial up.. oo buat sakit jiwa... tot tet tot tet wat dial up.. kejap kejap hang.. putus.. jeng.. la

bagi aku. kedua dua cara ada kelebihan masing masinh

ni aku senaraikan... kalau ada yg suka jadi kaki tambah. sila masukkan kan komen ok.. aku tak marah.... oo aku tak marahhhhhhhh...


key in sendiri ( online trading.. kebanyakan broker dah ada faciliti ni)


yang baiknye..
1..
 cepat dan pantas.. bergantung kepada kecepatan jari menekan keybod.. dan kelajuan internet.. klu pakai unifi.. mantap.. zupppp.. dah done..
2.
 tak susahkan broker.. sendiri tengok.. sendiri pikir.. sendiri key in.. broker takde risiko.. kira fee je..
tak serabut nak melayah kelembapan broker.. main wayang...
3.
 boleh monitor real time.. kiraan untung atau rugi blh tahu live..


yang buruk nye.
1..
tak boleh nak tahan gatal tgn nak key in.. kejap kejap key in.. ape kebenda.. ini nak trading ke nak main judi.. hiihihi
2.
klu ada silap key in.. rugi sendiri tanggung.. byr fee free je kat broker.
3.
analissi jadi kucar kacir... terlalu ikut pergerakan turun naik chart.. boleh jadi haru biru,,,, kepala pening nak tahan stress.. setiap kali masuk market..
4.
boleh kumpul fee byk2 kat broker.. cara ni lebih sesuia utk intraday broker.. yang main masuk aje.. huhuhu

cara telefon FBR..

yang baik nye
1. 
boleh kawal nafsu nak masuk.. bile ckp ngn broker  je.. rasa nak batal order.. 
2.
kalau broker salah key in.. tak ikut arahan trader.. broker kena byr balik.. refund tu.. tolak gaji diorg.. 
3.
sesuai utk org yg berkerja.. dan internet terhad di tempat keje.. boleh masuk utk overnight..
4.
boleh tanye FBR .. jika ada news terbaru.. kalu nak dengar la..

yang buruk nye.
1.
kacau analisis sendiri.. kekadang FBR ni suke menyibuk.. kejap tepon utk follow up.. kacau jiwa org kata.. akhirnya kerana serabut karenah broker.. terpaksa tutup posisi.. klu yg malang.. tutup dalam keadaan rugi... kesiannnn
2.
sesetengah FBR ni . tahap kelembapan dia tinggi... terhegeh hegeh nak key in.. tak sesuai utk intraday trader yg memerlukan kepantasan. tahap tinggi.. 
3.
kena labur modal utk telefon broker... klu yang suka bercakap .. banyak la bil nak kena bayar.. huhuhu
lebih lebih lagi.. broker tu amoi seksi.. naik toncang la trader lelaki.. layann sampai terbabas.



aku rasa itu sahaja la.. kalau ada lagi.. nanti terlebih kutuk pulak.. berdosa free aku...

cuba buat pilihan sendiri. aku tak mampu nak suruh korang ikut apa yang aku buat..

sebab aku lebih suka telefon broker untuk amik order..
itu yg terbaek sebab aku dpt FBR yg pantas..cekap.. plus.. amoi cantekk.. hehehhehe...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan