Isnin, 26 November 2012

26 Nov 2012... Mahu turun lagi ke?

salam...

hari isnin lagi..., syukur.. aku masih bernafas utk meneruskan perjuangan sebagai khalifah allah di muka bumi ini,.. Ya Allah.. ampunkan dosa saya..dosa ibubapa saya. dosa keluarga saya..dosa sahabat2 saya... dosa semua kaum muslimin dan muslimat... bantula kami semua dalam perjuangan menegakkan Agamamu ya Allah.. teguhkanla iman kami.. tingkatkan amal.. semoga dengan itu kami akan mempunyai kekuatan dalam memerangi musuh musuh kami,.. musuh kami yang nyata iaitu Syaitan dan kuncu kuncu nya..

hari jumaat lepas,, aku dah tutup posisi,,, rugi maaa.. syukur... allah telah tetapkan rezeki aku untuk hari itu,.
aku yakin .. allah akan gantikan dengan rezeki lain.. in shaa allah.. lebih baik dari yang semalam..


ni penyata aku ..
  susah juga ye nak kekalkan.. sentiasa positif...
itula.. trading ni.. mana ada untung aje.. mestila ada rugi jugak.. yang penting.. hujung bulan.. terkumpul adalah positif.. baru ok ..


soya

jumaat minggu lepas.. soya tutup +78.. wow... melompat nampaknya..
bila tengok kat carta soya ni..
aku lukis FR50 kat 49.45.. lagi sikit lagi dengan penutup jumaat, aku anggap itu resistan dia lah..


sentiment fcpo... kata.. sebabkan eksport kurang,, kemungkinan stok akan bertambah,,,
jadi ini menunjukkan bearish ada kat dalam kepala otak diorang... ada la org yg nak tekan turun lagi ni..



 carta daily..
ema20.. ada kat bwh garis
candle.. merah lagi..aku nak buat candle rujukan utk hari jumaat,.. high 2411,, resistan,, 
low 2380 support..kalau break 2380,, boleh sambung bear... kalu candle hari ni tutup atas 2411.. signal la utk naik.. tp blom boleh masuk buy lagi

fibo.. sekarang kat FR38. .. kalau dia nak turun lagi.. boleh pegi ke FR50 pulak..

carta 30minit 


carta ni lagi jelas sikit..
aku tunjuk candle dgn fibo je

candle .. mcm boleh turun lagi
fibo FR38 kat 2380... harga terendah jumaat tu...


utk overnight..
kalu nak masuk buy,, blom boleh konpem lagi.. kena tunggu hari ini punye penutup..baru boleh feel
kalu nak masuk selll..
kemungkinan boleh.. hari ni cpo dijangka buka atas.. sekitar 2410-2420... ..  iaitu masih bawah 2430 garisan minggu lepas yg aku ckp boleh sell..

pendapat aku. utk ari ni.. bwh 2430 aku nak sell dulu... cut loss 2450.

utk intrday..
kena tunggu market open..
kena tgk carta 5minit.. ikut aje swing dia..
bwh 2430 sell..
leps 2400 .. sell lg.. amik untung sikit sikit.. dlm 10 pts pon jadi la...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan