Rabu, 21 November 2012

21 Nov 2012... tanduk dah nampak dah

salam...

awal pulak pagi ni aku bgn.. dgn mata tak  berapa nak boleh bukak.. aku terus buka laptop ni..
semangat aku ni.. nak kemaskini blog... nak kasi analisis...
analisis ni sebenar utk diri sendiri dan kongsi ngn pembaca semua la..
bila aku tulis dalam ni.. apa nak buat ngn cpo ari ni.. secara tak langsung memberi manfaat kat aku
supaya jangan lupe apa nak di execute hari ni...


semalam..

cpo bergerak sesi pagi... lemau sangat.. ngantuk aku tengok.. nasi b baik aku ada keje nak di buat.. kalau tak.. bosan gile la.. kalau nak tido pon... lama mana aku boleh.. mlm nya dah tido..
lagi pon tido banyak ni tak bagus.. otak boleh jadi lembap.

sesi petang.. lepas dpt data ekport..dn 3.3%.. cpo terus menjunam,... untukk tutup gap kat 2434... nasib baik tak kena aku punye stop loss kat 2430.. hampir tu..
posisi aku kat 2470 long masih ada lagi..selamat...

tadi aku buka chart soya...

smlm ptg.. dia -7tik... pg td kul 6... +45tik..... wow menarik,,,
carta pulak dah ada 2 candle hijau..ada peluang nak naik lagi.. mudah mudahanla..

cpo pagi ni rasa nya akan gap up masa opening kul 1030...
sekurang kurang sekitar 2480 lagi...
tp in bergantung pada soya lps ni .. kalu dekat 1030 dia jd negatif balik... lagi rendah la harga openign cpo

kalau tgk carta cpo pulak..


EMA20- harga atas garis ni lagi.. positif utk naik ni...
candle-.. smlm jd merah la pulak.. tp takpe.. masih atas harga tertingi 2 hari sebelumnya.. takpe
fibo retracement- sama mcm semalam gak

trend- utk jangka panjang masih bear... jangka pendek.. bull.

kalau aku nak trade hari ni.. rasanya aku nak buat mcm ini..

overnight
masih hold la... cut loss 2430.. profit 2500, 2600

intraday..
sama mcm semalam..
buy atas 2450.. cut loss 2430.. profit 2485... 2500.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan