Sabtu, 3 November 2012

Pelajaran Seminggu 29 okt- 2 nov 2012

salam..
kite akan imbas balik utk satu minggu trade..
apa yg kite telah buat silap.. dan apa yg boleh diperbetulkan,,

Dari segi analisis..aku rasa takde masalah... harga fcpo memang mengalami retracement kebawah... dan harga tutup adalah sekitar 2500...smlm dia tutup kat 2496... .. pergerakan seminggu harga adalah dlm range 2530-2490.. sama seperti ramalan .


aku juga telah tetap kan untuk intraday... kita boleh guna teknik masuk di garis sempadan.. garis supot dan resistan., iaitu,, jika harga cecah 2530 kite sell.. stop loss lebih kurang 10 pts.. manakala jika harga cecah 2490.. atau hampir,, kite boleh buy..stop loss kite 2480 atau 2470,,,, 10 -20pts cut loss..
jika kita sabar menungggu ... kita boleh amik tempat-tempat yg paling selamat utk masuk,...

mcm ari tu aku ada bg tau,, dah q kat 2490.. tetapi harga tak sampai,, tiba2 ptg pancut naik.. aku terus masuk.2520... kalu aku sabar,,, aku tak perlu masuk sebenarnhya,.. tunggu je 2530.. utk sell..
masuk di 2520 adala risiko tinggi kerana utk cut loss, sampai 30 pts iaitu di 2490... cut loss mcm ini aku tak boleh terima jika niat intraday..kalau overnight,., 30 pts cut loss tu biasa,
lagi satu kesilapan aku.. sebab terbawa2 ngn style overnight,,, patut nya,, lepas masuk kat 2520 tu,, aku amik je profit kat 2530,,, 10 pts pon jadi la.. selepas tu reverse ke sell position...

bile harga dah balik ke bawah,, akihirnya aku terpaksa pula cutloss kat 2510,., kalau tak lagi parah,, penutup jumaat kat 2496,,, berapa byk tu nak rugi,,, 24pts jugak,,,

apa yang aku boleh rumuskan,, kena bersabar,, dan masuk kat tempat yg di rancang.. kalu dah harga kat tgh.. tak perlu gopoh masuk.. risiko besar utk rugi,,,,


utk overnight,,,
minggu ni takleh nak proceed apa apa,, sbb harga dalam range .. kena tunggu minggu depan ,, kalau ada gapdown,, break 2490,,, aku rasa boleh nak sell la,..

dan kalau yg nak amik risiko.. dah boleh sell kat 2530.. semalam.. utk overnight tu paling rendah risiko,, sebab kite tahu trend retracement..  utk akaun ini aku dah tak boleh proceed,,, sayang la plak,,


ni statement aku. yg kena cutloss...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan