Sabtu, 26 Oktober 2013

26 OKT 2013 : EW CYCLE 4, jom tarik nafas dulu...!!!

salam.. tuan tuan puan puan...
geng2 trader fcpo...
bakal trader dan trader sejati..


harap anda semua mendapat keuntungan dari trade yg lepas.. kepada sesiapa yg ikut analisis dan execute mcm psting lepas..alhamdullillah tahniah.. allah telah pilih kita semua utk mendapat rezeki dr Nya.

sepintas lalu pergerakan harga fcpo sehingga kemuncak 2486... semua pitstop 2400, 2450 dan 2480..
rege fcpo sentuh dan break..

selepas cecah 2486.. aku dah kasi warning kat grop fb candle 123 masyuk safetrader utk kemungkian harga akan turun selepas cecah 2486 .. utk membuat EW cycle 4.. alhamdulillah.. makin jelas nampak cycle 4 tu..


tf d.

aku post kan 2 carta..

carta daily pertama.. aku nak amik feeling sikit..
teorem EW.. cycle 3 trend menaik..
chart pattern .. nampaknya formasi kepala dan bahu dah terbentuk.. petanda bull utk long term akan bermula..

treendline.. nampak macam bibit bull nak mula... 


carta daily kedua..

candle.. tcpro cakap sell signal... dr khamis lagi... jadi ni seakan mengesahkan klu yg aku berikan hari rabu dan khamis lepas..yg mana harga akan turun dulu selepas cecah 2480...

tip,. kebiasaan pada kali pertama harga cecah harga tertinggi sebelum.. harga akan buat retrace.. sebelum menguji semula harga tertinggi..

candle 123 masyuk safetrader.. tiada signal utk sell. sebab candle merah 2 hari masih dldm range candle hijau hari rabu.  firasat aku.. penurunan ini hanyalah sementara shj.. fokus sekitar 2430-2440... atau rendah lg 2420...

ema20.. harga masih berada diatas line.. bull mood
tf 30minit

teorem EW safetrader.. skang kita berada di cycle 4 tren menaik..

fibo..50% di hagra 2420..
 aku tandakan B,., kemungkian utk cycle 4 turun lagi sebabkan soya mlm sabtu tutup negatif 40.
jika ikut teknikal...mugkin boleh gapdown di 2420..

B pulak.. aku tranda utk.. jangkaan cycle 5.. jankaan harga akan menguji semula 2486... jika terdapat faktor yg melemahkan.. .. makna nya cycle ini akan mati. bermula EW cycle baru


utk trade OV.

aku  menunggu utk buy di permulaan cycle 5.. yg mana aku jangka tempat selamat utk masuk posisi..
sekitar 2410-2420.. cutloss 2400,, 2390 max,

popit partial 2486.. next 2500.. kalau ada tenaga tambahan,

utk sell posisi bg ov aku tak nampak signal lagi....



okla,, selamat berjuang semua,,

jangan lupa selawat keatas junjungan besar nabi muhamad saw. yg kita sayang... cintai dan kasihi,,
moga kita kan mendapat syafaat baginda di alam sana.. amin...


5 ulasan:

  1. yakin bahawasanya ALLAH itu yang memberi rezeki.. tiada daya dan upaya kita melainkan dalam kekuasaan dan kehendak ALLAH jua.

    BalasPadam
  2. Salam tuan...boleh ke jika add saya dalam group candle 123 masyuk safetrader... Nick name FB saya Percetakkan Generasi... Terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. sila request jadi rakan fb dulu.. nanti saya add dlm grop

      Padam