Khamis, 18 Julai 2013

18 JULAI 2013 BUY OR SELL... OR STANDBY

salam,,,
selamat pagi,,,
utk hari ini sampai jumaat, ,aku tak jangka ada pergerakan besar besaran fcpo.. ia akan berlegar sekitar harga sekarang.. 2200-2270

jadi .. aku ingat utk amik posisi belum ada seru lagi.. jika nak ov..


tf daily


 semalam candle dalam pembentukan pattern reversal.. bullish harami.... ini baru nak bagi signal... tp belum cukup utk buat reversal.. ini dlm mode standby je,,, .. kalau nak apply teknik candle 123 masyuk kat tfdaily pon boleh..  candle  skang belum memenuhi syarat2. dia..


 ema 20.. harga masih bwh

support besafr 2220.. harga cpo bermain sekitar di atas border,.

mode,.. standby... jika nak masuk posisi.. cari rege terendah,. yg cantik di antara 2230-2245...


tf30



teorem EW.. masih dalam cycle e.. cyccle  baru dalam proses pembentukan,,

kat carta . aku masukkan kan fibo... utk jangka had kenaikan dalam cycle d yg lepas.. kenaikannya dlm 40%..

ema20.. harga masih kat  bwh.. sell mode masih ada,,, tp tak aktif

tiada signal dikenalpasti


tf 5



dlm ni aku tunjukkan .. entry yg boleh dilakukan menggunakan teknik candle 123 safetrader..
aku dapati.. ada lima entry yg berpotensi utntuk memberi keuntungan,,.

entry A, B,D, & E.. aku rasa pembaca boleh kenalpasti dgn jelas..

entry C,, mungkin akan rasa keliru,,, tp.. kalu ikut syarat teknk ,., masih memenuhi,,
mungkin ada sedikit emosi,. utk keluar bile melihat kepada candle ke 4, 5, 6, yang berlegar dlm range candle ke 2...... selagi dia masih berada di tahap low base candle.. kita boleh menuggu...



utk entry hari ni

ov... cari harga terendah utk buy,, sekitar 2230-2245,, cantrik utk buy,,,
kalau dapat 2220 lagi bagus,.


intra..
gunakan teknik candle 123 ok.. jgn lupe syarat2 dia,,

2 ulasan:

  1. saya baru berjimakx dgn fcpo masih buat peper trede dan baru terjumpa blog ini ..saya harap ia dapat membantu saya dlm membuat keputusan utk masuk mkt
    harap tuan dapat membantu saya yg masih mentah dgn cpo terima kaseh wasallam- tokadam.

    BalasPadam
  2. insya allah,, sama sama berusaha..
    rezeki allah yg tentukan

    BalasPadam