Khamis, 18 April 2013

18 Apr 2013.. Hai hai Hai... sudah lama tak jumpa

salam...
kepada pembaca semua.. saya mohon maaf sebab dah lama tak update blog ni... sebab ada hal keluarga yg tidak dapat dielakkan,,

oklah,, utk permulaan hari baru ... bulan baru . utk becnhmark fcpo.. july 2013... mari semua berazam... bertekad.. utk tidak mengulangi kesilapan yg dilakukan sebelum dalam bertrading..

jom kite mula beranalisis pasal benda ni. fcpo ...

utk fundamental... saya dah lama tak di update.. jadi nak kena amik feel dulula.

utk teknikal..
carta daily..





candle tunjuk penyambungan bearish..
support 2217.. kalau aku bundarkan 2200 la target kalau mahu turun lg
ema 20.. harga bergerak kat bawah
senang cite semua tunjuk bearish  la

carta 5 minit

biasa aku tak tunjuk,,, tp pikir pikir balik... sebab dah ramai yg baca pasal teknik candle 123 masyuk aku tuh.. nampak gaya sekali sekala nak kena tunjuk jugak la,, kot kot boleh bagi panduan mcm mana aku kenalpasti teknik tu...aku ada mark kat carta kat atas.

candle ketiga adalah masa entry.. candle ke 4 dan 5 adalah utk ambil untung.. 5 pts insya allah..


utk ari ini..
bg yg OV.. boleh masuk sell sekitar harga 2280-2290.. SL 2300...
bg intraday,., layan je la carta tu,,,,
kalau dpt 5 pts sehari pon dah kira bagus,, untung jugak kan,,

3 ulasan:

  1. Salam tuan,
    Bagi teknik candle 123 nih adakah tuan trading hanya satu arah ikut major trend atau kedua duanye skali untuk intraday.

    BalasPadam
  2. saya baru nak berjinak2 dalam fcpo, tp tak tau nak mula dr mana. boleh tuan berikan tunjuk ajar, contohnya mcm mana nak tahu dalam chart yg mana satu open dan close dan mana tuan belajar teknik trading fcpo ni.

    BalasPadam